Milan Štefánik: Profesionální práci nám pomáhají zajistit produkty Lenovo
Jak dlouho jste IT manažerem Aukra?
Do Aukra jsem se dostal již v roce 2007, IT manažerem jsem se stal až v roce 2011, takže už pátým rokem.
Co vás na vaší práci nejvíce baví?
Baví mě na ní úplně všechno, protože obor IT je zároveň můj největší koníček. Pilně studuji novinky a navštěvuji i odborná školení, například v počítačové škole Gopas.
Jaké máte jako IT manažer vlastně povinnosti? Staráte se třeba o výběr počítačů pro každého jednotlivého pracovníka?
Protože spadáme do mezinárodní skupiny, tak mám na starosti českou a slovenskou pobočku. Hlavní náplní mé práce je hladké fungování IT oddělení a jeho pracovníků. Co se výběrů počítačů týká, tak máme nastavené standardy, podle kterých stroje vybíráme.
Proč jste si jako dodavatele počítačů a IT technologií vybrali právě Lenovo? Jde o tradici?
V Aukru máme dlouhodobě pozitivní zkušenosti s produkty Lenovo. Začínali jsme používat Lenovo již v roce 2006. Ke značce Lenovo nás přivedla společnost M Computers, se kterou spolupracujeme dodnes.
Můžete nám prozradit, jaké standardy musí počítače pro Allegro Group splňovat?
Základem je mít zařízení kompatibilní s našimi dekódovacími nástroji. Hodně populární jsou u nás modely řady X, které jsou malé, lehké a dobře se přenáší. Hodně dáme i na odolnost. Snažíme se tedy jít cestou business třídy počítačů.
Samozřejmě se najdou výjimky, jako jsou třeba analytici, kteří žádají větší displej a numerickou klávesnici, takže tam je to trochu složitější.
Je to pravda, snažíme se pořizovat notebooky všem – je to opravdu lepší. Pořizujeme je i těm, jejichž práce nevyžaduje přesuny a cestování.
Co vlastně na těch počítačích běží? Co vaše společnost dělá a k čemu IT využívá?
Pod hlavičkou Allegro Group provozuje naše společnost v České republice největší obchodní portál Aukro.cz a další online služby. IT infrastruktura, pro kterou využíváme produkty a služby značky Lenovo, slouží hlavně pro zabezpečení IT potřeb našich zaměstnanců a k propojení s centrálními týmy v zahraničí. Konkrétně používáme produkty Lenovo především jako stanice pro naše zaměstnance, na kterých běží Microsoft operační systémy, MS Office a další běžný software nezbytný ke každodenní práci.
Využíváte rozšířené služby a speciální software?
Využíváme expresní servisní služby společnosti Lenovo, které nám lokálně poskytuje firma M Computers, zejména On-Site servis produktů Lenovo Think. Pokud jde o speciální software Lenova, máme zkušenost s diagnostickými nástroji dostupnými na stránkách Lenovo, správou hesel, zabezpečením otiskem prstů.
Už jste řešili nějaké závady a využili jste možností Lenovo Services?
Ano, nejčastější závady jsou problémy s pevnými disky, ventilátory nebo LCD.
Kdybyste měl jmenovat nějakou vychytávku, kterou vás notebooky Lenovo zaujaly, co by to bylo?
Asi je to jen detail, ale jsem nadšený z možností hardwarového šifrování harddisků, kdy je možné nastavit zvlášť heslo pro uživatele i administrátora, což konkurence nenabízí. Další vychytávkou je skvělá konstrukce, díky které Lenovo notebooky i při velké zátěži „nefuní“. Je to detail, ale pro mnoho lidí naprosto zásadní.
A co servery? Lenovo nedávno koupilo divizi x86 serverů od společnosti IBM. Nepřemýšleli jste o jejich nákupu?
Zatím ne. Ale pokud budou mít servis zajištěný stejným způsobem jako notebooky, mohla by to být zajímavá volba.