V průběhu svého úvodního slova představil Jensen Huang svou malou virtuální kopii žertovně pojmenovanou Toy Jensen, která byla vytvořena na nové platformě Omniverse. Omniverse Avatar je platforma pro vývoj interaktivních avatarů s umělou inteligencí, která spojuje základní technologie NVIDIA AI – NVIDIA Riva pro umělou inteligenci řeči, NVIDIA Metropolis pro počítačové vidění, NVIDIA NeMo Megatron pro porozumění mluveného jazyka a NVIDIA Merlin pro vyhledávání nejvhodnějších odpovědí a doporučení. Využití by měla najít především v komunikaci ze zákazníkem v průběhu objednávky produktů či řešení uživatelských problémů.
Další součástí virtuálního vesmíru Omniverse je i takzvaný Omniverse Replicator, který dokáže simulovat přirozené fyzikální podmínky a poskytnout tak validní syntetická data pro trénování modelů umělé inteligence. Tento směr nalezne využití především v segmentu autonomních vozidel a robotiky. V Omniverse lze ale simulovat i extrémně komplexní systémy, jak dokazuje například možnost vytvoření reálného modelu produkčních továren či elektráren, klimatického obrazu určité oblasti a NVIDIA má dokonce v plánu vytvořit věrný digitální klon celé planety Země, který ponese název E-2 (Earth Two) neboli Země Dvě.
NVIDIA Omniverse je end-to-end platforma pro týmovou spolupráci a simulace, která přelomově transformuje složité pracovní postupy vývoje a návrhu. Jedná se o virtuální 3D svět, ve kterém můžete v reálné čase vzdáleně spolupracovat s ostatními členy týmu a snadno vytvářet složité, fyzicky přesné simulace, obrázky nebo videa. NVIDIA Omniverse Enterprise umožňuje 3D produkčním týmům – které jsou často velké a geograficky rozptýlené – bezproblémově spolupracovat na složitých projektech. Spíše než komplikované domlouvání osobních setkání nebo výměnu a iteraci obrovských souborů, mohou designéři, umělci a testeři pracovat současně ve virtuálním světě odkudkoli a na jakémkoli zařízení.